پارک های مناسب دورهمی
نوشته شده توسط : khodam

با آمدن فصل بهار و سرسبزی طبیعت، مردم‌دوست دارند که به دامن طبیعت بروند و از هوای دلپذیر استفاده کنند.

به همین دلیل با کوچک‌ترین فرصتی، لوازم پیک‌نیک را آماده می‌کنند و با دوستان و فامیل به پارک‌ و مناطق تفریحی می‌روند. این گردش‌های کوتاه‌مدت تاثیر زیادی در کاهش خستگی روزهای کاری و پرمشغله دارند. در سراسر کشور چهارفصل ما مناطق تفریحی و پارک‌های زیبایی وجود دارد، اما شاید با برخی از این پارک‌ها آشنایی نداشته باشید. در این مقاله سعی داریم سوال کدام پارک‌ها مناسب دورهمی‌های بهاری هستند؟ را به شما پاسخ دهیم، پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

بهترین پارک‌های تهران

تهران به‌عنوان‌ یکی از بزرگ‌ترین شهرهای ایران شناخته می‌شود که سالیانه پذیرای تعداد زیادی از مسافرهای نوروزی است. در این شهر همواره پارک‌های بسیار زیبا و مناطق سرسبز زیادی وجود دارد که برای گردش و گذراندن اوقات فراغت بسیار مناسب‌ است.

پارک چیتگر

این پارک در آزادراه تهران- کرج قرارگرفته که یکی از جذاب‌ترین مکان‌ها برای گردش و تفریح است. در چیتگر درختان گوناگونی پرورش داده می‌شوند.

در این پارک فضاهای تفریحی مختلفی مانند باشگاه سوارکاری، پیست دوچرخه‌سواری، پیست اسکیت و آبشار چیتگر وجود دارد. علاوه بر این موارد در پارک چیتگر رستوران‌هایی با امکانات کامل رفاهی ساخته‌شده که همواره موردتوجه گردشگران قرار می‌گیرد.

پارک آب‌وآتش

پارک آب‌وآتش در ابتدای بزرگراه حقانی قرارگرفته که یکی از مدرن‌ترین پارک‌های شهر تهران شناخته می‌شود. این پارک که به‌نام بوستان حضرت ابراهیم نیز شناخته می‌شود دارای جاذبه‌های گردشگری زیادی است.

از این جاذبه‌ها می‌توان به فانوس دریایی، کالسکه‌رانی، آمفی‌تئاتر، پل طبیعت، گنبد مینا و… اشاره کرد. در پارک آب‌وآتش، گردشگاه‌های زیادی برای علاقه‌مندان وجود دارد که ساعت‌ها شما را محو تماشای خود خواهند کرد.

پارک جنگلی لویزان

پارک جنگلی لویزان در قسمت شرقی شهر تهران قرارگرفته است. این پارک در سال ۱۳۴۶ ساخته‌شده که در آن درختان بسیار بلند و متنوعی وجود دارد.

در پارک جنگلی لویزان فضاهای تفریحی زیادی مانند کافی‌شاپ، تالار، هتل و موارد دیگری قرار دارد. پارک جنگلی لویزان از معدود پارک‌هایی است که در آن‌یک مسجد نیز ساخته‌شده است.

پارک گفتگو

پارک گفتگو یکی از زیباترین فضاهای تفریح در شهر تهران بوده که در سال ۱۳۸۲ ساخته شده است. نقشه ساخت این پارک بر اساس روش‌های ساخت فضای سبز در کشورهای اروپایی برنامه‌ریزی‌شده است.

از امکانات تفریحی و رفاهی این پارک که علاقه‌مندان زیادی را به خود جذب کرده، می‌توان به زمین اسکیت، کتابخانه، آب‌نماهای زیبا، مسجد و… اشاره کرد. یکی از عواملی که این پارک را موردتوجه قرار می‌دهد، مجسمه‌های مختلفی مانند مجسمه حضرت مریم بوده که در این پارک قرار گرفته است. این مجسمه‌ها هرکدام با مفهوم و منظور خاصی بناگذاری شده‌اند.

پارک ملت در مشهد

پارک ملت مشهد به‌عنوان ‌یکی از بزرگ‌ترین پارک‌ها در کشور ایران شناخته می‌شود. این پارک در قسمت شمال غربی تقاطع آزادی تاسیس شده و دسترسی به این پارک از طریق تمام وسایل حمل‌ونقل عمومی امکان‌پذیر است. این پارک مشهد جاذبه‌های فراوانی دارد که طرفداران زیادی به سمت خود جذب می‌کند، اما مهم‌ترین جذابیت این پارک شهربازی بناشده در آن است.

Mellat Park in Mashhad

این شهربازی اولین شهربازی ساخته‌شده در مشهد است که مدرن‌ترین و هیجان‌انگیزترین وسایل را دارد. در این پارک محوطه برای انجام فعالیت‌های ورزشی مختلف نیز وجود دارد.

توصیه ما این است درصورتی‌که قصد سفر به شهر مشهد را دارید، حتما به پارک ملت مشهد سر بزنید و معنای واقعی هیجان را در شهربازی آن درک کنید. در این شهر برای پذیرایی از میهمانان و زائرین ‌سوئیت‌هایی در نظر گرفته‌شده است. شما می‌توانید با اجاره سوئیت در مشهد از سفری راحت لذت ببرید.

پارک ملت در اصفهان

در شهر اصفهان پارک‌ها و فضای سبز زیادی وجود دارد که یکی از زیباترین آن‌ها پارک ملت است. این پارک در اطراف سی‌وسه‌پل و همچنین پل خواجو قرارگرفته که از سراسر دنیا گردشگرانی برای دیدن زیبایی این پارک به شهر اصفهان مهاجرت می‌کنند.

پارک ملت در اصفهان

در پارک ملت اصفهان انواع امکانات رفاهی و تفریحی موردنیاز گردشگران و افرادی که برای تفریح به آنجا می‌روند، فراهم‌شده است. این پارک نه‌تنها در روز بلکه در شب نیز زیبایی‌هایش چشم هر آدمی را به خود خیره می‌کند.

شهر اصفهان ایکی از شهرهایی است که سالیانه گردشگران زیادی از سراسر دنیا برای دیدن زیبایی‌های آن به آنجا سفر می‌کنند. شما برای سفر به اصفهان به وسایل زیادی نیاز ندارید، تنها با همراه داشتن وسایل شخصی می‌توانید به این شهر مسافرت کنید و با اجاره منزل مبله در اصفهان می‌توانید آسایش و راحتی را تجربه کنید.

منبع: پارک های ماسب دورهمی





:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 بهمن 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: